PROGRAM dwudniowego WARSZTATU (16 godzin)

 

Dzień 1 – Projektowanie ćwiczeń na szkolenia

 

1. Kilka słów o metodyce budowania ćwiczeń

 

  • Idea ćwiczenia – niby prosta definicja ale idea niełatwa do zastosowania
  • Do czego mogą służyć ćwiczenia na szkoleniu i jak dobierać je do potrzeb i celów szkoleniowych
  • Rodzaje i typy ćwiczeń
  • Cykl Kolba  - ćwiczenia wypełniające cały cykl i pojedyncze jego części

 

2. ​Autorska metodologia projektowania ćwiczeń

 

  • Projektowanie ćwiczeń z użyciem dowolnych posiadanych przedmiotów
  • Projektowanie ćwiczeń do konkretnych celów szkoleniowych

3. Kości różnej maści – jak zaprząc je do zbudowania dramaturgii ćwiczenia

 

  • Kości sześciościenne 
  • Kości o niestandardowej ilości ścian i nietypowych oznaczeniach
  • Story cubes 

 

4. Karty  – ich różnorodność pozwala na kreowanie ćwiczeń bardzo złożonych

 

  • Tradycyjne karty do gry
  • Karty typu Piotruś, memory
  • Nietypowe talie kart
     

5. Manufaktura ćwiczeń- uczestnicy w dwójkach, projektują, z użyciem poznanych przedmiotów założenia merytoryczne do poznanych silników metodologicznych, 

 

 

6. Coś z niczego – ogólnodostępne przedmioty w służbie ćwiczeń szkoleniowych 
 

  • Groch, ryż i inne sypkie, makaron, pianki, ...
  • Gry i zabawki dziecięce, 
  • Patyczki, gumki, klipsy do prania, sznurki i chusty... 

     

 

Dzień 2 – „Adaptowanie gier do celów szkoleniowych”

 

1. Czym jest gra w procesie rozwojowym

 

  • Cele jakie może realizować gra użyta podczas szkolenia
  • Rodzaje profesjonalnych gier projektowanych do celów szkoleniowych
  • Ogólnodostępne gry pudełkowe – rodzaje i możliwe zastosowania w procesie pracy dużej grupy

 

2. Autorska metodologia adaptowania gier do celów szkoleniowych
   

  • Dobór gry co celów szkoleniowych
  • Projektowanie ćwiczenia z wykorzystaniem gry – gra jest tylko nośnikiem aktywności uczestników a sednem jej wykorzystania jest proces pracy grupy zaprojektowany przez trenera


 

3. Popularne gry z dzieciństwa – jak je wykorzystać na szkoleniu

 

  • Chińczyk
  • Domino
  • Memory
  • Mozaiki i Tangramy

 

4. Gry z rozbudowaną fabułą i postaciami  – trzeba uważać aby nie przyćmiły celów szkoleniowych

 

  • Gry ekonomiczne i strategiczne
  • Gry kooperacyjne
  • Gry scenariuszowe
     

5. Karcianki – wygodne gry ułatwiające pracę na sali szkoleniowej 

 

  • Gry bazujące na emocjach
  • Gry zręcznościowe i wymagające koncentracji
  • Gry kształtujące konkretne umiejętności np. analityczne myślenie, asertywność, argumentowanie i przekonywanie innych
     

Deser 
  Rozdanie Uczestnikom Certyfikatów i gadżetów trenerskich

 

 

 

Inwestycja w rozwój - 900 zł brutto za osobę 

 

WARSZTAT: Kreatywne metody szkoleniowe

2 dni 

 

03 marca 2016

 

Więcej informacji na temat aktualnych terminów szkoleń
znajdziesz w zakładce

 

SZKOLENIA

 

Created with WebWave CMS